Dieta

Macjiej Jaskiewicz citidietDieta, którą Państwu proponuję opiera się na fizjologii organizmu. Jej filarem jest badanie tkanki tłuszczowej oraz beztłuszczowej masy ciała. Przed przystąpieniem do kuracji szczególną uwagę zwracam na stan zdrowia pacjenta, a zwłaszcza, na prawidłową pracę układu pokarmowego. 

Dieta przeliczana jest według zapotrzebowania organizmu pacjenta na główne składniki odżywcze jak: białka, węglowodany i tłuszcze.

Do indywidualnych potrzeb pacjenta i trybu życia dopasowujemy ilość posiłków spożywanych w ciągu dnia. Dla zachowania koncepcji diety niezbędne jest precyzyjne odmierzanie ilości produktów do przygotowania posiłków. W związku z tym przed przystąpieniem do stosowania diety należy zaopatrzyć się w wagę kuchenną, najlepiej z dokładnością do 1 g.

Dieta proponowana przez Citidiet jest dietą wyboru - każdy posiłek komponowany jest indywidualnie przez pacjenta. Dania przygotowuje się korzystając z bazy produktów podzielonych na trzy podgrupy. Pacjent wybiera sobie ulubione produkty, które mu smakują  lub  po prostu jest mu je łatwo i wygodnie przygotować. Dieta, aby była skuteczna i przynosiła efekty musi się dobrze kojarzyć, smakować i nie być uciążliwa - inaczej byłaby trudna do stosowania i uciążliwa.

Aby dieta przyniosła trwały efekt, staram się nauczyć swoich klientów zdrowych nawyków żywieniowych, które na stałe przyśpieszą przemianę materii i spowodują trwałą utratę tkanki tłuszczowej.

Jako, że jestem osobą związaną ze sportem, istnieje również możliwość konsultacji treningowych, które maksymalnie zintensyfikują efekty dietetyczne.

Układam dietę redukcyjną dla osób z nadwagą i otyłością we wszystkich grupach wiekowych również dzieci, młodzieży i seniorów.

Współpracuję z pacjentami, których schorzenia wymagają szczególnego podejścia dietetycznego zwłaszcza z osobami z niedoczynnością tarczycy, chorobą Hashimoto, insulinoopornością, cukrzycą i innymi.
Układam plany żywieniowe dla sportowców w tym zawodników: kulturystyki i fitness, kolarstwa, lekkiej atletyki, sportów walki.

Właściwe odżywianie to korzyść sama w sobie. To bezcenna inwestycja nie tylko w swój atrakcyjny i młody wygląd, ale przede wszystkim droga do zdrowia, długowieczności, sprawności i profilaktyka wielu chorób cywilizacyjnych.
 

W celu umówienia się proszę skorzystać z sekcji kontakt, zapraszam!

 

 

 

 

Założenia diety

Dieta składa się z 5 (czasem 6) posiłków. Pierwszy z nich należy zjeść rano nie później niż 40 min od pobudki (im szybciej, tym lepiej), natomiast ostatni w czasie nie dłuższym niż 40 min przed położeniem się spać (im bliżej snu, tym lepiej). 
Posiłki 2-3-4-ewentualnie 5 trzeba rozłożyć w mniej więcej równych odstępach czasu, tak, aby przerwy między nimi nie były krótsze niż 2 h, ale też i nie dłuższe niż 4 h. 
Każdy posiłek prócz ostatniego składa się z trzech grup produktów:

  • grupa 1. produkty bogate w białko
  • grupa 2. produkty bogate w węglowodany złożone
  • grupa 3. warzywa

W kolejnych etapach diety wprowadzane są również indywidualnie i sukcesywnie inne produkty spożywcze.